Dragon Slayer quest
Dragon Slayer quest
jedná se o obtížný úkol pro všechny hráče. Vlastně je to nejobtížnější quest, který mohou absolvovat i neplatící hráči.
Požadavky:
členství v Champions guild (tj. alespoň 32 quest points)
schopnost zabít lvl 83 draka
Odměna:
2 questpoints
18 650xp do skilu Strenght
18 650xp do skilu Defence nebo Attack (údajně podle stylu, kterým zabijete draka)
přístup do Oziachova obchodu s rune plate body a green dragon leather body brněním
právo nosit tato dvě brnění.
Poznámka: Tento návod se teprve připravuje, omluvte sníženou kvalitu textu a chybějící obrázky.
Návod
Vybavení:
Wizard Mind Bomb ale, silk, lobster pot, unfired bowl, 2000gp, 3
planks, 90 steel nails, hammer, runy na kouzlo telegrab nebo 10 000gp,
jídlo a další vybavení nutné k zabití draka, lesser démona a hromady
dalších "slabších" monster
Poznámky k vybavení:
* Wizard mind bomb dostanete koupit v hostinci ve Faladoru, membeři i v
Burthorpe a na dalších místech, navíc si ho mohou uvařit sami.
* Silk se prodává v Al-Kharidu u stánku na severu města nebo v obchodu
s oděvy ve Varrocku. Membeři si ho opět mohou sehnat i jinde, například
koupit nebo ukrást u stánku na trhu v Ardougne.
* Lobster pot seženete v rybářských potřebách v Port Sarimu, membeři také v Catherby a ve fishing guild.
* Unfired bowl nejlépe seženete tak, že si ho sami uděláte. Nakopejte
si clay (v Rimmingtonu nebo Dwarven mine, crafteři mohou i v crafting
guild), namočte ho (použijte na něj bucket nebo jug s vodou) a použijte
na hrnčířský kruh (jeden máte "po cestě" v Barbarians village, crafteři
mají vše na jednom místě v crafting guild).
* planks (prkna) najdete ve wildu na hřbitově a poblíž haunted house
severně od chaos temple. Membeři to mají snadnější, protože prkna
respavnují zvenku u severní zdi barbarian outpostu a je možné je koupit
v Morttonu v general shopu, kdo tam má přístup)
* Oproti RSC je tu změna, není nutné mít lvl 33 magic na kouzlo
telegrab, příslušný díl mapy je možné od goblina ve vězení i koupit za
10 000gp.
* na závěrečný souboj je třeba jídlo pokud možno vysokolevelové a
sežratelné jedním klikem. Tedy ryby. Pro free hráče swordíky nebo
lobstery, pro membery doporučuji sharky.
* zbroj - tady se trochu tluče požadavek na co nejlepší vybavení s tím,
že musíte počítat se smrtí jako se zcela pravděpodobným faktem, tedy
alespoň ti hráči, jejichž prayer lvl je menší než 43. Elvarg je
skutečně silný protivník a nedá svůj život vůbec lacino. Navíc rangeři
si musí uvědomit, že musí bojovat se štítem. to je velká nevýhoda pro
free rangery, kde je jedinou jednoruční zbraní kuše a navíc jen s
obyčejnými šipkami, což není právě nejideálnější zbraň proti drakovi.
Memberům doporučuji nakoupit vrhací sekery nebo nože. Vřele
nedoporučuji používat luk, pokud totiž budete do Elvarga střílet
zdálky, tak se před vámi "uklidí" někam do rohu a když nebude mít vaše
postava "volný výhled", tak si popoběhne do středu místnosti a bez
štítu zemře při prvním Elvargově útoku. Sice se vám to může podařit
"uhlídat", ale riziko je velmi vysoké.
* další výbava - používáte-li prayer, pak membeři by si rozhodně měli
vzít 2-4 dávky prayer restore potion. Naopak nemá smysl si brát
antifire potion nebo otrávenou zbraň. To by představovalo už příliš
velkou výhodu memberů proti free hráčům a proto to na Elvarga neplatí.
Member rangeři určitě ocení alespoň jednu dávku range potion. Hrači,
kteří nepoužívají prayer, určitě ocení i potiony pro zesílení bojových
statistik - free hrači strenght potion a membeři celý superset, super
defence bude užitečná i rangerům a mágům.
* záchranný teleport - nebezpečí smrti je v Elvargově kobce velmi
reálné, naštěstí se dá schovat u stěn. Ovšem cesta ven není zrovna
bezpečná, takže mít možnost se teleportovat může být velmi užitečná.
* bodyguard/nosič - velmi užitečné zejména na free, kde je k dispozici
slabší vybavení a hlavně slabší jídlo. Pokud je to někdo, kdo už quest
splnil, nemůže sice dovnitř k drakovi, ale může "čistit" chodbu před
klecí od silných skeletonů a doplnit vám zásobu jídla, když si pro ni
skočíte od Elvarga ven. Lepší je ovšem si najít pár společníků, kteří
zrovna dragon slayer dělají a do drakovy kobky jít společně. Pak se
můžete na drakovi střídat a takoví společníci mohou i sebrat
"ztracenou" výbavu, pokud se někomu náhodou podaří zemřít. V takové
skupině se postupuje tak, aby draka zabíjeli nejprve nejslabší členové
skupiny (ti se pak po dokončení questu vrátí do chodby jako bodyguardi
a donesou potraviny pro ty silnější). Nejsilnější člen skupiny to pak
už musí zvládnout sám.
Tento quest zahajíte uvnitř champions guild (jihozápadně od jižní brány do Varrocku), když si promluvíte s guild masterem a vyberete volbu "Do you know where I could get a Rune platemail body?". Guild master vás pošle za Oziachem, který bydlí v malém domečku poblíž Edgeville (viz mapka). Ale rovnou se vám dostane varování, že Oziach je divný pavouk a že své zboží neprodá jen tak někomu.
Vezměte si wizard mind bomb ale, silk, lobster pot a unfired bowl (nebo
soft clay) a běžte do barbarians village (tady si můžete udělat ze soft
clay unfired bowl). Odtud pokračujte na sever, ale před Edgweville
uhněte na západ do úzké "uličky" vedoucí na sever mezi útesem a západní
zdí Edgeville. Na konci najdete Oziachovu chaloupku, vstupte a dejte se
s ním do řeči ("Can you sell me some Rune plate mail?" a "The
guildmaster of the Champions' Guild told me"). Oziach ale trvá na tom,
že prodá své brnění jenom tomu, kdo prokáže, že je skutečný hrdina,
členství v champions guild mu nestačí. Když se ho zeptáte, jak to
prokázat ("So how am I meant to prove that?"), pošle vás Oziach na
ostrov Crandor zabít draka Elvarga. Pořádně se Oziacha vyptejte na
podrobnosti ("And will I need anything to defeat this dragon?", "where
can I get an antidragon shield?", "So where can I find this dragon?",
"Where is the first piece of map?", "Where is the second piece of map?"
a "Where is the third piece of map?"). Dozvíte se, že potřebujete
speciální štít, chránící proti dračímu ohnivému dechu. Jeden takový
antidragon shield by měl mít vévoda z Lumbridge. Dál potřebujete loď,
zkušeného lodníka a námořní mapu s cestou na Crandor Isle. Jediná mapa,
o které Oziach ví, byla před časem rozdělena na tři díly. První se
nalézá v držení bláznivého kouzelníka Melzara (a Oziach vám dá klíč k
bludišti, ve kterém Melzar žije). Druhý kousek mapy je neznámo kde,
možná byste se mohli něco dovědět od Orakula, které sídlí na vrcholu
ledové hory. Třetí kousek mapy byl ukraden potulným goblinem. To jsou
všechny informace, které můžete od Oziacha získat, takže se s ním
rozlučte ("Ok, I'll try and get everything together") a vyrazte shánět
potřebné věci.
Vraťte se podél útesu do barbarians village až na cestu, vedoucí do
Faladoru. Odtud vyrazte na severozápad a vyšplhejte nahoru na Ice
mountain za orákulem (Oracle). Optejte se slušně na mapku ("I seek a
piece of the map of the isle of Crandor") a dostane se vám hádanky jako
odpovědi. Zanechte orákulum jeho vidinám a jděte na jih ledové hory ke
vstupu do trpasličích dolů (dwarven mine). Vstupte dovnitř (padací
dvířka ve dvoře) a dojděte si pro váš první kousek mapy. Sledujte
koleje kousek na jih a od první odbočky na východ. Až se koleje za
chvilku stočí zase na jih, tak se na ně vykašlete a vydejte na
severovýchod, kde na minimapě uvidíte oddělenou místnost. Máte-li
potřebné předměty podle hádanky od orákula, podaří se vám dveře otevřít
a v truhličce najdete jeden z hledaných dílů mapy.
Teď běžte do Faladoru. Pokud chcete, můžete se stavit ve vesnici
goblinů a poptat se generálů na gobliního zloděje ("I've heard that one
of your number has got hold of part of map"), ale tento krok se dá
přeskočit. Dozvíte se stejně jenom, že goblin Wormbrain je vyhlášený
zloděj, momentálně sedí ve vězení v Port Sarimu a nikomu nikde rozhodně
nechybí. Ve Faladoru si uložte do banky díl mapy a vemte si klíč (maze
key) od Oziacha a vybavení pro boj se hromadou nepřátel. Potíže budou
jen s posledními dvěma, kouzelníkem Melzarem (lvl 43) a s Lesser
démonem (lvl 82), kterého si chová jako "strážce pokladu". Melzarovo
bludiště se nachází jižně od crafting guild (viz mapka). Použijte maze
key na vstupní dveře a začněte zabíjet krysy (lvl 6). Učelem je získat
červený klíč na otevření dalších dveří. Zkuste nejprve ty v
jihozápadním koutě, krysa s klíčem se většinou nachází právě tam. Až
získáte klíč, všimněte si dveří ve stěnách vstupní haly. Většina z nich
má na horní hraně červený proužek - to jsou dveře, které lze otevřít
získaným červeným klíčem. Při otevření dveří se ovšem klíč zničí, takže
je nutné si pokud možno vybrat ty jedny jediné správné. Ostatní cesty
vedou, dříve či později, k opuštění bludiště jedním z nouzových východů
a musíte pak začít znovu od začátku. V přízemí jsou správné dveře ty
nejsevernější v západní stěně (pro jistou se podívejte na příslušnou
mapičku níže. Vyšplhejte o patro výš a tam si to rozdejte s duchy (lvl
19). Získaným oranžovým klíčem otevřte druhé dveře od severu ve
východní stěně. Vyšplhejte do nejvyššího patra a vymlaťte žlutý klíč z
kostlivců (lvl 22). Tentokrát zvolte nejzápadnější dveře v jižní stěně
a projděte kolem vnější stěny až k žebříku v jihovýchodním rohu.
Sešlphejte dolů, najděte další žebřík, sešplhejte do přízemí, tam
najděte další žebřík a sešplhejte do sklepa. Ocitnete se v malé komůrce
se dvěma zombíky (lvl 24). Vymlaťe z nich modrý klíč a odejděte
jedinými modrými dveřmi (těmi severnějšími). V malé místnůstce na konci
krátké chodbičky najdete samotného "pána domu", šíleného kouzelníka
Melzara (Melzar the mad, lvl 43). Zabít ho není žádný velký problém,
jen si dejte pozor na jeho magii, ať vás nepromění na hlávku zelí :).
Získaným fialovým klíčem otevřte severní dveře a připravte se na první
těžký boj v tomto questu. Zlikvidujte lessera (lvl 82), z jeho popela
si vyhrabte poslední zelený klíč a použijte ho na severní dveře (co je
za nimi ta truhla). Otevřete truhlu, prohrabte ji a potěšte se z
druhého kousku mapy.
Dejte si druhý kousek do banky a z banky si vemte 3 prkna (planks), 90
ocelových hřebíků (steel nails) a kladivo, 2000gp, runy na telegrab a
věci na range attack (membeři mohou ale použít i halberd), nemusí to
být nic světoborného, jdete zabít lvl 2 goblina. Pokud nedokážete
zakouzlit telegrab, tak si místo run a věcí na boj vezměte 10000gp.
Mužete si vzít i runy na teleport do Lumbridge, pokud to umíte. S
těmito věcmi vyražte do Port Sarimu a navštivte místní vězení (jail),
je to ta nejjižněji položená budova. Tady vyhledejte celu s goblinem
Wormbrainem (je to ta rohová jihozápadní), goblina zabijte a telgrabem
seberte posledni kousek mapy. Pokud neumíte telegrab, klikněte na
Wormbraina pravým tlačítkem, zvolte "TALK TO" a pomocí voleb "I suppose
I could pay you for the map piece..." a "Alright then, 10,000 it is."
si od něj mapu za udaný obnos zakupte. Z vězení jděte na jižní molo
(vede na západ od obchodu s potravinami). Tam najdete chlápka jménem
Klarense, hrdého majitele poblíž kotvícího vraku jménem Lady Lumbridge.
Svou loď vám s radostí přenechá za pouhých 2000gp i s plavčíkem a
velkou dírou v boku ("I don't suppose I could buy it?" a "Yep, sounds
good."). Můžete se ho i ještě zeptat (v dalším rozhovoru), co je
potřeba na opravu ("So, what needs fixing on this ship?"), ale není to
ve skutečnosti potřeba. Běžte do lodi, slezte do podpalubí a použijte
jedno z prken na díru v boku. No jedno prkno nestačí, takže použijte
postupně i zbývající dvě. Tím je loď opravená a je nejvyšší čas zahájit
konečné přípravy na vyplutí.
Přesuňte se do Lumbridge, vyhledejte vévodu (je v prvním patře, v
pokoji uprostřed), požádejte ho o štít ("I seek a shield that will
protect me from dragon breath") a on vám ho velmi rád a zdarma vydá.
Protože o něj v případě úmrtí přijdete, doporučuji si vzít hned alepoň
tři a ušetřit si tak cestu (na druhou stranu, když umřete, ocitnete se
pravděpodobně v Lumbridge, takže tolik kroků zase neušetříte). Normálně
štít odložte na zem, požádejte vévodu o další štít a pak ten (ty)
původní zase zvedněte. Vévoda vám dá další štít jen pokud nemate žádny
ani u sebe ani v bance. Z Lumbridge si dojděte do Draynor village a tam
si nejprve zkompletujte mapu (použijte jeden díl na druhý) a pak ji
doneste ke starému Nedovi (první domek u cesty severně od banky).
Zeptejte se ho, zda vás odveze na Crandor isle ("You're a sailor? Could
you take me to Isle of Crandor?"), Ned si od vás vezme mapu a řekne, že
na vás počká na lodi. Vezměte si výbavu na boj s drakem a pokud nemáte
teleport, ještě 30gp na loď zpátky (ale můžete si je vydělat i na
ostrově, například sběrem banánů) a dopravte se na Lady Lumbridge (pro
zapomětlivé, to je vaše nová loď). Neda najdete v podpalubí, řekněte
mu, ať vyrazí ("Yep, lets go!"), a loď se konečně pohne.
Po ztroskotání na Crandoru vyjděte z lodi a vyšplhejte na vrcholek hory
(viz trasa na mapce nahoře). Tam najdete vstup do jeskyně, chráněný
dvěma lesser démony, kolem kterých jen proběhněte. Dole v jeskyni
najdete nejprve slabé skeletony lvl 22 a za první zatáčkou pak v chodbě
před dračí kobkou hlídají silní skeletoni lvl 45. Okolo nich taky jen
proběhněte, ale ne do kobky s drakem. Pokračujte rovně, proběhněte skrz
skupinku lesser démonů (vyberte si nějaký hodně plný svět, kde je velká
šance, že lesseři budou "obsazeni"). Za lessery chodba končí stěnou, ve
které najdete tajné dveře. Projděte jimi a jste v bezpečí uvnitř
karamjanského vulkánu. Průchodem těmito dveřmi si zpřístupníte Crandor
i po dokončení questu a hlavně odstraníte problém s opakovaným použitím
lodi, pokud byste u draka zemřeli. Zkontrolujte si statistiky a zásoby,
připadně si je skočte do některé banky doplnit. Je li vše v pořádku,
zapněte si běh a nasaďte si štít. Projděte tajnými dveřmi a proběhněte
přes lessery a skeletony do dračí kobky. Draka si vychutnejte (nebo
naopak), jen si nezapomeňte kontrolovat zdraví (a pokud používate, tak
i prayer). Dračí dech vám i se štítem bude udělovat až 8 hp zranění
(naštěstí většinou méně) a i fyzický útok je velmi silný. Pokud se
dostanete do situace, že se nestíháte léčit, neváhejte a schovejte se v
ruinách zdí podél stěn, kam za vámi drak nemůže, a tam se najezte nebo
počkejte, až drak odejde o kus dál od dveří nebo bude bojovat s někým
jiným a skočte si ven do chodby od nosiče vyzvednout další várku jídla.
Pokud nepoužíváte prayer, měla by vaše postava mít defence alespoň lvl
40 (a mít "alespoň" full addy armor). Primární bojový skil by měl být
také alespoň 40, ale lépe přes 50. Celkový combat lvl doporučuji mít 45
nebo větší (pak můžete místa s kostlivci lvl 22 použít jako
odpočinkovou zónu, kde můžete bezpečně obchodovat s nosiči). Podle mých
zkušeností může tento quest udělat bez pomoci postava zhruba na úrovni
60 a větší, uživatelé prayeru už zhruba od od lvl 40, ale budou to mít
o fous, aby draka zabili než jim dojde prayer, obzvlášť pak free
rangeři. Jakmile draka zabijete, budete teleportováni ke skeletonům do
chodby před dračí kobkou a tím bude váš úkol splněn. Je potřeba si
dávát na tohle pozor, už jsem viděl dost lidí zabít draka a pak hned
chcípnout díky skeletonům. Quest je tak sice splněn, ale zbytečná
ztráta vybavení zamrzí.
děkuji hráči Bissqit za zaslání obrázku rewardu
Ještě vysvětlující poznámka k rewardu, zdá se, že odměna ve zkušenosti je variantní podle bojového stylu, který jste k zabití draka použili. Většinou dostanete odměnu do skilů strenght a defence. Ale jsou známy i případy, kdy hráč dostal odměnu do skilů attack a strenght, údajně se tak stane pokud zabijete draka s užitím defence stylu. Možná to někdy vyzkouším.
hmmm
(bob, 18. 11. 2007 1:16)